vrijdag 31 oktober 2014

Unicat Shouthbay

In mijn vorige blogpost schreef ik over Unicat, mijn nieuwe ontdekte liefde :) Ik kocht mijn tweede bol bij Blij dat ik brei en wilde daarmee een Southbay sjaal maken. Dat is goed gelukt!

In my last blogpost I wrote about Unicat, my new found love :) I bought my second skein at Blij dat ik brei and I wanted to make a Southbay shawl out of it. That worked out well!


Het patroon voor de Southbay sjaal kan overal op internet gevonden worden. Het patroon is niet moeilijk, maar je moet wel opletten waar je mee bezig bent. Ik haakte met een 3.5mm naald.

The pattern for the Southbay shawl can be found everywhere on the internet. The pattern isn't difficult, but you still have to pay attention to what you are doing. I used a 3.5 hook.


Ik vond de kleuren van mijn eerste Unicat bol al prachtig, maar deze kleuren zijn helemaal geweldig. Ik denk dat dat komt doordat de groene en blauwe kleuren dichter bij elkaar liggen, waardoor het eindresultaat, de sjaal, meer een geheel is dan de roze-groene.

I really loved the colours of my first Unicat skein, but the colours of this skein are even more amazing. I think that is due to the fact that the green and blue tones are more alike, so the end result, the scarf, is more of a whole than the pink-green one.


Daar is 'ie dan! Gaaf he! Ik heb m'n sjaal nadat 'ie af was geblokt (natgemaakt en vastgepind). Dat was voor mij voor het eerst, maar ik ben heel blij dat ik het heb gedaan, het patroon komt er echt veel beter door uit! 
There he is! Isn't it a gorgeous shawl? I blocked my shawl as soon as I finished it (making the scarf wet and then pinning it on a hard surface). I used this technique for the first time and I am glad I did, because the pattern is so much more visible after blocking!

Ik kon niet kiezen welke detail foto's ik wilde laten zien, dus alvast sorry voor de overload ;)

I couldn't chose between all the detail pictures I made, so in advance: sorry for the overload ;)


 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten