dinsdag 10 september 2013

Nieuwe bolletjes!

Lid zijn van online communities als Ravelry (check mijn profiel hier), het amigurumi en haakforum, of de Facebook page van Dutch Crochet is super leuk, je spreekt mensen met dezelfde passie die het niet gek vinden dat je super blij kan worden van nieuw garen of überhaupt van foto's van wolletjes.

Een groot nadeel is dat je heel gauw op nieuwe ideeën wordt gebracht, op het gebied van patronen en nieuw garen. Dat kost nogal eens wat geld :) Zo las ik op Dutch Crochet over het nieuwe garen van de Wibra, Fenna. Het zou heerlijk haken en verkrijgbaar zijn in meerdere kleuren. Nou ben ik over het algemeen niet meer zo'n groot fan van het garen van de Wibra, omdat het voornamelijk pluizig acryl is wat ik niet lekker vind voelen. Toch werd ik wel erg benieuwd en dus ging ik vandaag naar de Wibra om het eens van dichtbij te bekijken. 

En ja, ik was gelijk om.


Whoa is het niet mooi? Een regenboog zoals een regenboog hoort te zijn! Roze en blauw en groen en geel en alles daar tussenin!



Deze kon ik ook niet laten liggen, want hoewel ik de regenboog prachtig vind is deze combi toch wat 'draagbaarder'. 

Ik denk dat ik er een sjaal mee ga haken volgens dit patroonFenna is dus 100% acryl maar voelt heel zacht aan en is geschikt voor naalden 4-4.5. Hier alvast een voorproefje.



Ik vind het nu al prachtig!


3 opmerkingen:

  1. Hallo Lotte,

    Ik ben ook helemaal om van deze Acryl wol! Ik zocht nl. al een poosje wol voor mijn omslagdoek, gemaakt van 1 bol Unicat in grijs/roze. Maar ik vond hem niet mooi en er moest een rand omheen. Nergens kon ik de kleur vinden die er bij paste, tot ik de Fenna zag in grijs/zwart. Nu is mijn omslagdoek helemaal zoals ik wil. Het Fenna garen is echt de moeite waard!

    Groetjes, Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marga! Dankjewel voor je reactie! Ik ben ook helemaal verliefd op het garen, het is zo zacht, het werkt heerlijk en het kleurverloop is zo mooi, het lijkt net alsof je per toer van kleur wisselt! Ik denk dat ik binnenkort nog eens langs de Wibra ga om de grijs/zwarte te halen, die lijkt me toch ook wel heel mooi. En gelukkig zijn er hier in het oosten nog genoeg op voorraad :) Groetjes!

      Verwijderen
  2. Ik heb vorige week ook deze kleuren gekocht. Het duurde even voordat ik ook om was. ;-) Ik wil er ook omslagdoeken mee maken. Voorlopig heb ik eerst nog allerlei andere projectjes die ik wil (af)maken.

    BeantwoordenVerwijderen